FALSE

Page Nav

HIDE
HIDE
HIDE

Grid

GRID_STYLE
FALSE
TRUE
HIDE_BLOG

Classic Header

{fbt_classic_header}

Ρoη Ειδησεων:

latest

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ: Ξηλώνουν και ξαναφτιάχνουν από την αρχή το Νέδοντα

Οι ριζικές παρεμβάσεις στο Νέδοντα, που προβλέπονται στην προμελέτη του “Μορέα” για την υλοποίηση του μεγάλου αντιπλημμυρικού έργου προστασί...



Οι ριζικές παρεμβάσεις στο Νέδοντα, που προβλέπονται στην προμελέτη του “Μορέα” για την υλοποίηση του μεγάλου αντιπλημμυρικού έργου προστασίας της Καλαμάτας, επιβεβαιώθηκαν στην Διαπαραταξιακή Επιτροπή της Τετάρτης.

Στην ενημέρωση των επικεφαλής των παρατάξεων των μειοψηφιών από τον δήμαρχο Θανάση Βασιλόπουλο και το μηχανικό της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών Βασίλη Διαμαντόπουλο, παρουσιάστηκαν οι προβλέψεις για διαπλάτυνση (από τις εκβολές έως τη Νέα Είσοδο) και εκβάθυνση (σε όλο το υπόλοιπο τμήμα, σκεπασμένο και ανοιχτό, έως τη Σπάρτης) του Νέδοντα.
Επισημάνθηκε ότι τα νερά από τα ρέματα Ελαφογκρέμης (Φραγκοπήγαδο - Γλαύκου) και Λαγκάδα (Βαγγέλη Δράκου) με σήραγγα θα καταλήγουν στον Νέδοντα μέσω του ρέματος Καραμπογιά, και σημειώθηκε πως όλες οι γέφυρες του χειμάρρου θα ενισχυθούν και θα ανακατασκευαστούν.
Το κόστος των έργων αυτών, που θα υλοποιήσει ο “Μορέας”, είναι 79 εκ. ευρώ, ενώ η ενημέρωση αφορούσε και τα έργα στην περιοχή του Πηδήματος που θα υλοποιηθούν σε επόμενη φάση.

Αναλυτικά τα προτεινόμενα έργα πάνω και κάτω από τον περιφερειακό αυτοκινητόδρομο Καλαμάτας, ξεκινώντας από την είσοδο της πόλης (δυτικά), είναι:
- Ρέμα Βαθιά Λαγκάδα (διέρχεται από τις νέες εργατικές κατοικίες ανατολικά του ναού της Αγίας Τριάδας): Λεκάνες συγκράτησης φερτών, μετά των αναγκαίων εκατέρωθεν διευθετήσεων ανάντη του αυτοκινητόδρομου. Μικρής κλίμακας αναβαθμοί ‐ φράγματα για "θραύση" ενέργειας ανάντη του αυτοκινητόδρομου. Διευθέτηση κοίτης του ρέματος, από τον αυτοκινητόδρομου μέχρι τον κατάντη υφιστάμενο συλλεκτήρα της ΔΕΥΑΚ 2,50x2,00. Ανακατασκευή του έργου εισόδου του ρέματος στον υφιστάμενο συλλεκτήρα της ΔΕΥΑΚ με λεκάνη ανάσχεσης, αλλά και συγκράτηση φερτών.
- Ρέμα Ελαφογκρέμης (οδός Γλαύκου), ρέμα Λαγκάδα (οδός Δράκου) και ρέμα Καραμπογιά: Τα ρέματα Ελαφογκρέμης και Λαγκάδα οδηγούνται, μέσω υδραυλικής σήραγγας ανάντη και παράλληλα στον αυτοκινητόδρομο, στο σημείο όπου διέρχεται το ρέμα Καραμπογιάς, και στη συνέχεια τα τρία ρέματα μαζί αποχετεύονται στο Νέδοντα. Το τεχνικό (κιβωτοειδής οχετός) διέρχεται από τμήμα του σχεδίου πόλεως στο οποίο εκκρεμεί η πολεοδομική μελέτη και στη συνέχεια, μέσω της οδού Μπουλούκου, πίσω από τις εγκαταστάσεις του ΚΤΕΛ, “στρίβει” στο χώρο στάθμευσης του ΚΤΕΛ και καταλήγει στο Νέδοντα. Ακόμα, προβλέπεται να κατασκευαστούν λεκάνες συγκράτησης φερτών μετά των αναγκαίων εκατέρωθεν διευθετήσεων ανάντη του αυτοκινητόδρομου. Τοπικά, μειωμένης παροχής ρέματα μεταξύ Βαθιάς Λαγκάδας και Λαγκάδας θα συνεχίσουν να αποχετεύονται με τον ίδιο τρόπο (περιοχή Αγίας Σωτήρας και οδός Γλαύκου).
- Ρέμα Καλαμίτσι: Το ρέμα Καλαμίτσι οδηγείται στο Νέδοντα μέσω της οδού Σπάρτης με κιβωτοειδή οχετό, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη μελέτη που έχει εκπονήσει η ΔΕΥΑΚ.
- Ρέματα ανατολικής περιοχής (Πολιτέικο 1 και 2 και Καρεζένια): Τα ρέματα Πολιτέικο 1 και 2 οδηγούνται, μέσω κιβωτοειδούς οχετού, ανάντη και παράλληλα στον αυτοκινητόδρομο, εντός της ζώνης απαλλοτρίωσης, στο σημείο όπου διέρχεται το ρέμα Κερεζένια, στη συνέχεια τα τρία ρέματα μαζί αποχετεύονται μέσα από την κοίτη του Κερεζένια στη θάλασσα. Γίνεται εκβάθυνση και διευθέτηση του Κερεζένια με ανοικτή τραπεζοειδή διατομή. Ανάντη του αυτοκινητοδρόμου κατασκευάζονται λεκάνες συγκράτησης φερτών υλικών και στα τρία ρέματα. Καθαιρείται η παλαιά γέφυρα της οδού Λακωνικής στη συμβολή με το Κερεζένια. Ο φάκελος οριοθέτησης του ρέματος Κερεζένια θα καταστεί πλήρης μετά την ολοκλήρωση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης.
- Διευθέτηση Νέδοντα: Στο τμήμα από τις εκβολές έως τη Νέα Είσοδο Καλαμάτας, προβλέπονται έργα διαμόρφωσης της εκβολής και διαπλάτυνση της κοίτης κυρίως προς τα δυτικά και ελαφρώς προς τα ανατολικά. Το συνολικό πλάτος της διεύρυνσης της κοίτης είναι περίπου 9 μέτρα. Στο τμήμα από τη Νέα Είσοδο έως τη γέφυρα ΟΣΕ, προβλέπεται εκβάθυνση της κοίτης.
- Στο καλυμμένο τμήμα με χρήση πάρκινγκ έως την οδό Κιλκίς (Κροντήρη), προβλέπεται εκβάθυνση της κοίτης με διατήρηση της υφιστάμενης κάλυψης του Νέδοντα.
- Στο επόμενο καλυμμένο τμήμα, έως την οδό 23ης Μαρτίου, (αναψυκτήριο, παιδική χαρά κλπ.) προβλέπεται εκβάθυνση της κοίτης με καθαίρεση, ανακατασκευή και αποκατάσταση των σημερινών λειτουργιών και εγκαταστάσεων της κάλυψης του Νέδοντα.
- Στο καλυμμένο τμήμα με χρήση πάρκινγκ έως την οδό Λεΐκων,
προβλέπεται εκβάθυνση της κοίτης με διατήρηση της υφιστάμενης κάλυψης του Νέδοντα.
- Στο τελευταίο ακάλυπτο τμήμα, έως την οδό Σπάρτης, προβλέπεται εκβάθυνση της κοίτης.

Ολες οι γέφυρες στα μη καλυμμένα τμήματα θα ενισχυθούν και θα ανακατασκευαστούν κατά περίπτωση, και αυτές στα καλυμμένα τμήματα (Ιατροπούλου, Κιλκίς, Λεΐκων) θα καθαιρεθούν και θα ανακατασκευαστούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια