Page Nav

HIDE

Hide Top Headline

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Hover Effects

TRUE

Gradient Skin

{fbt_classic_header}

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ:

latest

Ομόφωνα η Αυτοδιοίκηση ζητά να αποσυρθεί το Ν/Σ Χατζηδάκη

Το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής Νομοθεσίας», που κατατέθηκε στη...

Το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής Νομοθεσίας», που κατατέθηκε στη Βουλή στις 25 Νοεμβρίου, εξέτασε το ΔΣ της ΚΕΔΕ στη συνεδρίαση της 1ης Δεκεμβρίου μέσω τηλεδιάσκεψης.
Υπογραμμίζουμε ότι για το Ν/Σ έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι 3 συνεδριάσεις της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής, ενώ σήμερα διεξάγεται η 4η.
Σύμφωνα με πληροφορίες, βάσει του μέχρι στιγμής προγραμματισμού του κοινοβουλευτικού έργου, το Ν/Σ εισάγεται στην Ολομέλεια της Βουλής προς ψήφιση αυτή την εβδομάδα και συγκεκριμένα σε δύο συνεδριάσεις της Ολομέλειας, αύριο Πέμπτη και μεθαύριο Παρασκευή
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης λοιπόν, οι Αιρετοί που έλαβαν το λόγο, εξέφρασαν την έντονη αντίθεσή τους με σωρεία διατάξεων του Ν/Σ.
Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι –όπως περιγράφηκε- η πολιτική ηγεσία του εν λόγω Υπουργείου δεν ενσωμάτωσε τις προτάσεις της ΚΕΔΕ, ενώ στις κατ’ ιδίαν επαφές που είχαν προηγηθεί, υπήρχε εξαιρετικό κλίμα συνεννόησης και διαβεβαιώσεις !
Η επίσημη Ανακοίνωση της ΚΕΔΕ για το αίτημα της απόσυρσης,συμπυκνώνει όσα ειπώθηκαν στη συνεδρίαση, ως εξής: “Με ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. της ΚΕΔΕ θα ζητηθεί από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ η απόσυρση του Ν/Σ που αφορά την πολεοδομική και χωροταξική νομοθεσία. Ο λόγος είναι ότι δεν ελήφθησαν υπόψιν οι θέσεις της Αυτοδιοίκησης, όπως αυτές διατυπώθηκαν κατά τη διαβούλευση του νομοσχεδίου. Όπως επισημάνθηκε από τον Πρόεδρο της ΚΕΔΕ «Μας προβληματίζει το γεγονός ότι οι προτάσεις μας δεν ελήφθησαν ουδόλως υπόψη των συντακτών του νομοσχεδίου, παρά τις παρεμβάσεις και τις κατ’ ιδίαν συζητήσεις της ηγεσίας του Υπουργείου με τον Πρόεδρο της Επιτροπής Χωροταξίας Υποδομών και Δικτύων της ΚΕΔΕ, Κώστα Κουκοδήμο. Δεν είναι δυνατόν να μην έχουν ουσιαστικό ρόλο οι Δήμοι σε ζητήματα που αφορούν το χωροταξικό σχεδιασμό των περιοχών μας. Το υφιστάμενο κείμενο μετατοπίζει προβλήματα που θα τα βρούμε μπροστά μας στο μέλλον και αυτός είναι ο λόγος που η ΚΕΔΕ ζητάει την απόσυρση του νομοσχεδίου. Εμείς θέλουμε να βοηθήσουμε και όχι να παραγοντίσουμε».”
Για να γίνει πρακτικά αντιληπτή η κατάσταση, οAIRETOSπαρουσιάζει κατωτέρω ένα απόσπασμα από τις θέσεις της ΚΕΔΕ, όπως τις παρουσίασε στην ακρόαση Φορέων στη Βουλή ο Πρόεδρος της Επιτροπής Χωροταξίας της ΚΕΔΕ, Δήμαρχος Κατερίνης, κ.Κουκοδήμος:
« (...) Μετά λύπης μας διαπιστώσαμε πως όσες παρατηρήσεις και σχόλια έχουμε κάνει με σκοπό τη βελτίωση του Ν/Σ αγνοήθηκαν, οριακά και μάλιστα επιλεκτικά. Να μιλήσω για κάποια άρθρα. Δεν θέλω να σας κουράσω.
- Να πω για το αρ.5πως δεν ενσωματώθηκε καθόλου η πρότασή μας για εκπροσώπηση της ΚΕΔΕ στο Κεντρικό Συμβούλιο Χωροταξίας Θεμάτων και Αμφισβητήσεων. Στο αρ.7 δεν ενσωματώθηκε η πρότασή μας για τα Ειδικά Χωροταξικά Σχέδια. Αυτά δυστυχώς εκπονούνται χωρίς τη συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου. Εμείς θεωρούμε απαραίτητη την σύμφωνη γνώμη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Επίσης, στο αρ.8 δεν ενσωματώθηκε η πρότασή μας να είναι υποχρεωτική και η σύμφωνη γνώμη του Περιφερειακού Συμβουλίου στην διαδικασία έγκρισης σε ότι αφορά τα Περιφερειακά Χωροταξικά Σχέδια. Επίσης, από ότι βλέπω στο αρ.11 δεν ενσωματώθηκε η πρόταση της ΚΕΔΕ να προαπαιτείται η σύμφωνη γνώμη του Δημοτικού Συμβουλίου για την έγκριση των Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων. Επίσης, στο αρ.13 -δεν ενσωματώθηκε η πρόταση της ΚΕΔΕ ούτε σε αυτήν την περίπτωση- που αφορά τα Ρυμοτομικά Σχέδια. Θεωρούμε ότι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εγκρίνονται Ρυμοτομικά Σχέδια Εφαρμογής χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του Δημοτικού Συμβουλίου καθώς επίσης και του Τοπικού Συμβουλίου της Δημοτικής Ενότητας. Επίσης, στο αρ.14 που αφορά το χαρακτηρισμό δημοτικών οδών, καμία διάταξη δεν λέει ποιος έχει την ευθύνη της συντήρησης των οδών που είναι πάρα πολύ σημαντικό. Στο αρ.19, επίσης, δεν εισακούστηκε η πρόταση της ΚΕΔΕ. Είναι σημαντική καινοτομία ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός που συμπεριλαμβάνει και τον τουρισμό και τους λιμένες. Έχει καταληκτική ημερομηνία το Μάρτιο του 2021 και καταλαβαίνετε ότι ούτε οι αρχιτεκτονικές μελέτες δεν θα έχουν προλάβει να εκπονηθούν. Επίσης, το αρ.28 καταργείται. Αφορά όλη την ελληνική επαρχία σε ότι αφορά την εκτός σχεδίου δόμηση. Η δική μας πρόταση ήταν η εφαρμογή των νέων διατάξεων για την εκτός σχεδίου δόμηση να αρχίσει μετά την ολοκλήρωση του κτηματολογίου και την ανάρτηση των δασικών χαρτών στο σύνολο της επικράτειας. Επίσης, στο αρ.34 που τώρα έγινε αρ.40 για τη μη ενσωμάτωση -δεν πέρασε ούτε σε αυτό η πρόταση της ΚΕΔΕ- με δεδομένο ότι για την εκτός σχεδίου δόμηση οι παρεκκλίσεις αρτιότητας οι οποίες είχαν θεσπιστεί με προγενέστερες διατάξεις απέχουν κατά πολύ από αυτές που προβλέπονται το νέο σχέδιο νόμου, δηλαδή, εκτάσεις επτακοσίων πενήντα τετραγωνικών μέτρων που έχουν αιτηθεί την δυνατότητα αξιοποίησης με το Προεδρικό Διάταγμα 270 του 1985. Θα πρέπει, θεωρούμε, να δοθεί ικανοποιητικός χρόνος μετάβασης ούτως ώστε να δοθεί η δυνατότητα αξιοποίησης για ιδιοκτησίες καθότι μετά την εφαρμογή του νέου νόμου οι ιδιοκτησία σε πολλές των περιπτώσεων τείνει να μπει σε αχρησία. Ως μεταβατικός χρόνος προτείνεται τουλάχιστον αυτός των πέντε ετών από την ΚΕΔΕ. Σε περίπτωση που παραμείνει αυτός των δύο ετών θα πρέπει να συμπεριληφθεί ότι ο χρόνος ο οποίος θα απαιτηθεί για διάφορες εγκρίσεις-βεβαιώσεις φορέων δεν θα προσμετράται στο χρονικό διάστημα των δύο ετών. Στο αρ.41 που τώρα έγινε 47 -επίσης δεν ενσωματώθηκε η πρόταση της ΚΕΔΕ- εμείς προτείνουμε άνω των δέκα χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων αντί των πέντε που προτείνει το νομοσχέδιο για πλατείες, κοινόχρηστους χώρους και κτίρια να περνάνε από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής. Επίσης στο αρ.45 που έγινε αρ.54, δεν ενσωματώθηκαν οι προτάσεις της ΚΕΔΕ και μάλιστα εντάχθηκαν επαχθέστερες, θα έλεγα, συνθήκες σε ότι αφορά την έγκριση της οικοδομικής άδειας. Οι χρόνοι ελέγχου οι οποίοι προβλέπονται κρίνονται πραγματικά ανεφάρμοστοι. Το αρ.47, που τώρα έγινε 56, δεν ενσωματώθηκε η πρόταση της ΚΕΔΕ, ωστόσο προβλέπεται έλεγχος του προϋπολογισμού και είναι σημαντικό.Στα αρ.51-52, που τώρα γίνανε 68-69, δεν ενσωματώθηκε επίσης η πρόταση της ΚΕΔΕ, όπου αναφερόταν ότι η σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε Δημοτικού Συμβούλου πρέπει να είναι απαραίτητη προϋπόθεση.Τα ίδια ισχύουν για τα αρ.70-73, τώρα γίνανε 88-91.Επίσης, στο αρ.73 δεν ενσωματώθηκε η πρόταση της ΚΕΔΕ.Στο αρ.85, επίσης, δεν ενσωματώθηκε. Αφορά τη διάταξη για το «Πράσινο Ταμείο», που χρηματοδοτεί απαλλοτριώσεις μόνο για ένα έτος ακόμη. Προφανώς, η χρηματοδότηση του «Πράσινου Ταμείου» θα πρέπει να είναι στο διηνεκές και μέχρι να εξαντληθεί το αποθεματικό, κύριε Πρόεδρε. Επίσης, στο αρ.86 δεν ενσωματώθηκε η πρόταση της ΚΕΔΕ.
Γενικά μπορώ να πω νιώθω μια μικρή απογοήτευση, ενώ είχαμε μια πολύ καλή επικοινωνία και με τον Υπουργό, τον κ. Χατζηδάκη, και με τον Υφυπουργό, τον κύριο Οικονόμου, και με τον Ειδικό Γραμματέα Αστικού Περιβάλλοντος, τον κ. Μπακογιάννη.
Είχαμε διαβεβαιώσεις ότι θα λάμβαναν σοβαρά υπόψη τις παρατηρήσεις μας. Εγώ απογοητεύτηκα και θεωρώ ότι αποτελεί και μια απαξίωση προς το όργανο της ΚΕΔΕ, κ. Πρόεδρε, αν μου επιτρέπετε, το γεγονός ότι έχουν αγνοηθεί όλες αυτές οι προτάσεις της ΚΕΔΕ, δηλαδή ουσιαστικά στο χωροταξικό, σε ένα πεδίο εφαρμογής του χωροταξικού. Σε εκτάσεις που αφορούν τους δήμους, να μη λαμβάνονται υπόψη οι προτάσεις της ΚΕΔΕ. Θεωρούμε ότι το Υπουργείο Ενέργειας πρέπει να αναθεωρήσει και εφόσον προβεί σε ουσιαστικές αλλαγές του Ν/Σ να το ξαναφέρει στην Βουλή εκ νέου προς ψήφιση. (...) »
ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια