Page Nav

HIDE

Hide Top Headline

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Hover Effects

TRUE

Gradient Skin

{fbt_classic_header}

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ:

latest

Oι τεχνολογικές εξελίξεις που θα μας απασχολήσουν το 2021

To 2021 θα μπορούσε να αποδειχθεί δύσκολο για τους ηγέτες των μεγαλύτερων τεχνολογικών εταιρειών στον κόσμο. Οι προσπάθειες προκειμένου να π...



To 2021 θα μπορούσε να αποδειχθεί δύσκολο για τους ηγέτες των μεγαλύτερων τεχνολογικών εταιρειών στον κόσμο. Οι προσπάθειες προκειμένου να περιοριστεί η επιρροή εταιρειών όπως το Facebook, η Amazon, η Apple και η Google αναμένεται να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον σχετικά με τις τεχνολογικές εξελίξεις.
Οι αρχές, ιδίως στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη, αντιμετωπίζουν ήδη σκληρότερα ζητήματα ανταγωνισμού και αυτό ενδέχεται να αποτελέσει το βασικό πεδίο «αντιπαράθεσης» για το 2021.
Ωστόσο, εάν αυτές οι τεχνολογικές ανησυχίες βρίσκονται πλέον «πιο κοντά στο σπίτι», η επομένη χρονιά θα έχει επίσης ενδιαφέρουσες τεχνολογικές εξελίξεις, με περισσότερες νέες υπηρεσίες που θα κάνουν την εξ αποστάσεως εργασία ευκολότερη και ασφαλέστερη.

Ακολουθούν οι κυριότερες τεχνολογικές τάσεις του 2021.

Η «καταστολή» των Big Tech
To 2021 θα μπορούσε να αποδειχθεί δύσκολο για τους ηγέτες των μεγαλύτερων τεχνολογικών εταιρειών στον κόσμο. © Shutterstock

Τις τελευταίες εβδομάδες του 2020, μεγάλα σύννεφα εμφανίστηκαν για τη Google, το Facebook, την Amazon και την Apple.
Νωρίτερα μέσα στο μήνα, οι ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ και περισσότεροι από 45 κρατικοί εισαγγελείς μήνυσαν το Facebook, κατηγορώντας την εταιρεία για παράνομες ενέργειες εξαγοράς αντιπάλων, προκειμένου να εκμηδενίσει των ανταγωνισμό.
Επίσης τον Δεκέμβριο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποκάλυψε τους νόμους για τις ψηφιακές υπηρεσίες και αγορές – ένα νομοθετικό σχέδιο που θα αναθεωρούσε πλήρως τον τρόπο με τον οποίο ρυθμίζονται οι «Big Tech».
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών πρότεινε έναν νομικά δεσμευτικό κώδικα συμπεριφοράς και συνέστησε να δοθεί στη νέα Μονάδα Ψηφιακών Αγορών η εξουσία να επιβάλλει σημαντικές κυρώσεις.
Ο τεχνολογικός κλάδος «ανυπομονεί» να δει τον τρόπο με τον οποίο θα χειριστεί τα ζητήματα που αφορούν τους τεχνολογικούς «γίγαντες» η κυβέρνηση του εκλεγμένου προέδρου Τζο Μπάιντεν.
Στο παρελθόν, ο κ. Μπάιντεν ήταν εξαιρετικά επικριτικός απέναντι στις «Big Tech» και ιδιαίτερα το Facebook.
Σε συνέντευξή του στους New York Times τον Ιανουάριο ανέφερε ότι ένα βασικό νομοθετικό πλαίσιο που προστατεύει τις εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης, που αναφέρει ότι οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι γενικά υπεύθυνες για παράνομο ή προσβλητικό περιεχόμενο που αναρτούν οι χρήστες, θα πρέπει να ανακληθεί.
Επιπλέον, πολλοί θα ήθελαν επίσης να δουν τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες να διαλύονται – ιδίως την Amazon, τη Google και το Facebook. Η Google βρίσκεται ήδη υπό πίεση. Τον Οκτώβριο, η κυβέρνηση των ΗΠΑ της άσκησε κατηγορίες για παραβίαση του νόμου περί ανταγωνισμού με τη διατήρηση του μονοπωλίου της στις αναζητήσεις και τις διαδικτυακές διαφημίσεις.
Προς υπεράσπιση τους, οι εταιρείες λένε ότι δραστηριοποιούνται σε ανταγωνιστικές βιομηχανίες και παρέχουν υπηρεσίες που μόνο πολύ μεγάλες εταιρείες θα μπορούσαν.

Αεροδιαστημική καινοτομία

Το φουτουριστικό αεροσκάφος της Rolls-Royce. © Rolls-Royce

Το 2020 ήταν μια φρικτή χρονιά για την αεροδιαστημική βιομηχανία. Ενας από τους μεγαλύτερους «πελάτες» της, ο κλάδος της αεροπορίας, ακυρώνει ή καθυστερεί τις παραγγελίες καθώς οι αερομεταφορείς αντιμετωπίζουν την κατάρρευση των αεροπορικών ταξιδιών.
Παρά τις δυσκολίες, και οι δύο κλάδοι φαίνεται να είναι απόλυτα δεσμευμένοι στην έρευνα και την ανάπτυξη, ιδίως αεροπλάνων που θα έχουν πολύ μικρότερο αντίκτυπο στο περιβάλλον. Τον Σεπτέμβριο, η Airbus παρουσίασε τρία πρωτότυπα σχέδια για υδρογονοκίνητα αεροσκάφη.
Τον επόμενο χρόνο, η εταιρεία θα υπογράψει μια σημαντική συμφωνία με τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ισπανία και την Ιταλία για την ανάπτυξη ενός μεγάλου drone – του μη επανδρωμένου εναέριου συστήματος Medium Altitude Long Endurance.
Το «Eurodrone» αναμένεται να ξεκινήσει τις δοκιμαστικές πτήσεις το 2025.
Επίσης το 2021, ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα έχει το λανσάρισμα ενός νέου ηλεκτρικού αεροσκάφους από τη Rolls-Royce, που θα ονομάζεται «the Spirit of Innovation». Η εταιρεία ελπίζει ότι το κομψό μηχάνημα θα σπάσει το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας για ένα ηλεκτρικό αεροσκάφος πετώντας με πάνω από 300 μίλια την ώρα.

Λιανικό εμπόριο
Η Amazon σκοπεύει να επεκτείνει την αλυσίδα καταστημάτων που δεν διαθέτουν ταμείο. © Shutterstock

Ηταν επίσης μια καταστροφική χρονιά για πολλά καταστήματα λιανικής πώλησης. Η τάση για ηλεκτρονικές αγορές αυξήθηκε σημαντικά, καθώς οι πελάτες βρίσκονταν στα σπίτια τους κατά τη διάρκεια του lockdown.
Τα καταστήματα που επιβίωσαν ενδέχεται να «συναντήσουν» νέες τεχνολογίες το 2021.
Η Amazon σκοπεύει να επεκτείνει την αλυσίδα καταστημάτων που δεν διαθέτουν ταμείο. Για τους πελάτες, αυτό θα επιταχύνει τις αγορές καθώς θα μπορούν να παραλάβουν τα προϊόντα που θέλουν και να φύγουν από το κατάστημα. Ενας έξυπνος συνδυασμός από βιντεοκάμερες και τεχνητή νοημοσύνη θα παρακολουθεί όσα έχουν πάρει και θα τα τιμολογεί καθώς φεύγουν.
Πάνω από 20 τέτοια καταστήματα λειτουργούν ήδη στις ΗΠΑ και η εταιρεία αναμένεται να δημιουργήσει καταστήματα «Go» και στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2021.
Εκτός από την εξοικονόμηση χρημάτων και χώρου που απαιτείται για τα ταμεία και το προσωπικό, οι «Go-style» αγορές ελαχιστοποιούν επίσης την επαφή με επιφάνειες, κάτι που θα μπορούσε να αποδειχθεί πολύ σημαντικό στην μετά-Covid εποχή.
Σύμφωνα με τον Μαξ Χέιμοντ, ανώτερο διευθυντή και αναλυτή τη Gartner, οι αλυσίδες παντοπωλείων στο Ηνωμένο Βασίλειο θα παρακολουθούν τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες ανταποκρίνονται σε αυτήν την τεχνολογία και θα εξετάσουν εάν θα τη χρησιμοποιήσουν και οι ίδιες.

Εργασία από το σπίτι

H εργασία από το σπίτι «ήρθε για να μείνει». © Shutterstock

Φαίνεται ότι η εργασία από το σπίτι «ήρθε για να μείνει». Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη για το CCS Insights, το 60% των ηγετικών επιχειρήσεων στη Δυτική Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική αναμένουν ότι τουλάχιστον το 25% του εργατικού δυναμικού τους – και σε ορισμένες περιπτώσεις όλο το προσωπικό τους – θα εργάζεται τουλάχιστον εν μέρει από το σπίτι, ακόμη και όταν η πανδημία αποτελέσει παρελθόν.
Πολλές μεγάλες εταιρείες έχουν ήδη «δεσμευτεί» σε αυτό. Τον Οκτώβριο, η Dropbox ανέφερε ότι όλο το προσωπικό της μπορούσε να εργαστεί από το σπίτι, με το Twitter να ακολουθεί την ίδια πολιτική.
Πρόκειται για μια νέα αγορά που μπορούν να εκμεταλλευτούν οι τεχνολογικές εταιρείες. Μπορείτε να περιμένετε νέα ειδικά οικιακά διαδικτυακά πακέτα για εργασία από το σπίτι από τους παρόχους τηλεπικοινωνιών και άλλες εταιρείες τεχνολογίας.
«Η ασφάλεια είναι σίγουρα μέρος όσων προβλέπουμε σχετικά με την εργασία από το σπίτι. Δεν θα πρόκειται για μια επιπλέον γραμμή, αλλά ίσως ένα ξεχωριστό ρούτερ, ίσως ένα ρούτερ με προστασία και μερικές άλλες υπηρεσίες πληροφορικής υποστήριξης, επειδή μικρότερες εταιρείες δεν έχουν ένα άτομο αποκλειστικά για αυτό», αναφέρει η Μαρίνα Κούτσχεβα, αντιπρόεδρος στο CCS Insights.
Αναμένεται επίσης να υπάρξει αύξηση υπηρεσιών λογισμικού που βοηθούν τους ανθρώπους να συνεργάζονται, ενώ βρίσκονται σε διαφορετικές τοποθεσίες. Οι «ψηφιακοί πίνακες» της Miro και της Mural έχουν σημειώσει τεράστια αύξηση δημοτικότητας – η Mural έχει προσθέσει φέτος περισσότερους από ένα εκατομμύριο ενεργούς χρήστες .
Η τεχνολογία τους δίνει στο προσωπικό μια οπτική αναπαράσταση ενός project στο οποίο μπορούν να συμμετέχουν όλοι.

Αυτόνομα αυτοκίνητα

To Waymo One ήταν η πρώτη υπηρεσία αυτόνομων οχημάτων που άνοιξε για το κοινό τον Οκτώβριο. © Waymo/Facebook

Στους δρόμους του Φοίνιξ λειτουργούν περισσότερα από 300 αυτόνομα οχήματα, συλλέγοντας και μεταφέροντας επιβάτες χωρίς να χρειάζονται οδηγό.
Είναι μέρος της υπηρεσίας του Waymo One που, ήταν η πρώτη υπηρεσία αυτόνομων οχημάτων που άνοιξε για το κοινό τον Οκτώβριο.
Με την υποστήριξη της Alphabet, της μητρικής εταιρείας της Google, η Waymo πρωτοπορεί στον κλάδο των αυτόνομων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ και το 2021 σκοπεύει να επεκτείνει την υπηρεσία της στο Φοίνιξ και πέρα από αυτό.
«Καθώς συνεχίζουμε να αυξάνουμε σταδιακά τη χωρητικότητά μας, θα κάνουμε την υπηρεσία προσβάσιμη σε περισσότερους μέσω μιας δημόσιας εφαρμογής. Ανυπομονούμε να κάνουμε το Waymo One διαθέσιμο σε περισσότερους ανθρώπους σε περισσότερα μέρη», δήλωσε ένας εκπρόσωπος της Waymo.
Οι ανταγωνιστές της δεν βρίσκονται πολύ πίσω. Η Cruise, η οποία ανήκει στην General Motors, δοκιμάζει τις υπηρεσίες της στο Σαν Φρανσίσκο, μια πόλη όπου ο καιρός και η διάταξη των δρόμων καταστεί το έργο της δυσκολότερο σε σχέση με το ηλιόλουστο Φοίνιξ.
Τον Οκτώβριο, η Cruise έλαβε άδεια να δοκιμάσει τα αυτόνομα αυτοκίνητα της χωρίς κάποιον οδηγό για ασφάλεια και το σχέδιο της είναι να δημιουργήσει μια υπηρεσία όπως αυτή της Waymo, αν και παραμένει ακόμη άγνωστο το πότε.
Η Lyft δοκιμάζει επίσης τα αυτόνομα αυτοκίνητά της στο Σαν Φρανσίσκο. Θεωρείται όμως ότι βρίσκεται «πιο πίσω» σε σχέση με τη Waymo και την Cruise.
Εν τω μεταξύ, τον Δεκέμβριο η Uber προσπάθησε να δημιουργήσει τα δικά της αυτόνομα αυτοκίνητα. Η εταιρεία πούλησε το αυτόνομο τμήμα οχημάτων της στην Aurora Technologies, η οποία υποστηρίζεται από την Amazon.

Δεν υπάρχουν σχόλια