Page Nav

HIDE

Hide Top Headline

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Hover Effects

TRUE

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Gradient Skin

{fbt_classic_header}

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ:

latest

Γιατί επενδύουν οι ακτοπλόοι στον Αργοσαρωνικό

Πώς έκανε η πανδημία τα κοντινά νησιά ξανά δημοφιλή  - Ξεκινούν νέα, καθημερινά δρομολόγια από άνοιξη Mεγάλοι όμιλοι, όπως η Attica, αλλά κα...

Πώς έκανε η πανδημία τα κοντινά νησιά ξανά δημοφιλή 
- Ξεκινούν νέα, καθημερινά δρομολόγια από άνοιξη
Mεγάλοι όμιλοι, όπως η Attica, αλλά και ιδιώτες όπως οι κύριοι Αντώνης και Βασίλης Αγαπητός με την Alpha Lines κάνουν επενδύσεις δείχνοντας σε όλους ότι έχουν βγει από την εσωστρέφεια της πανδημίας και κοιτάνε την επόμενη μέρα.
Το ενδιαφέρον είναι εστιασμένο στον Αργοσαρωνικό. Η Alpha Lines, με τη μεγάλη τεχνογνωσία που έχει η οικογένεια Αγαπητού στην ακτοπλοΐα, έκανε το πρώτο βήμα στοχεύοντας στις γραμμές του Αργοσαρωνικού. Η ιδιωτική επένδυση εν μέσω πανδημίας έγινε με ίδια κεφάλαια, χωρίς δανεισμό.
Ειδικότερα, η εταιρεία αγόρασε ταχύπλοο από Κροάτες. Πρόκειται για το «Speed Cat I» το οποίο μετασκευάζεται και ανακαινίζεται εξ ολοκλήρου στα Ελληνικά Ναυπηγεία Περάματος. Το ταχύπλοο είναι ναυπηγικής τεχνολογίας wave piercing και, σύμφωνα με τους ειδικούς, δεν «καβαλάει» το κύμα, όπως τα άλλα πλοία, αλλά το διαπερνά εξασφαλίζοντας σταθερότητα και ταχύτητα στην πλεύση. Εχει μετατραπεί σε eco friendly σκάφος, με διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας ενώ τοποθετήθηκαν φίλτρα HEPA για τον κλιματισμό, όπως αυτά που χρησιμοποιούν στα αεροπλάνα και προσφέρουν πλήρη προστασία από τους ιούς. Επίσης, έχει δορυφορικό Iντερνετ, ανάμεσα στις άλλες προσφερόμενες παροχές.
Την άνοιξη θα ξεκινήσει με δύο καθημερινά δρομολόγια από Πειραιά για Πόρο – Yδρα – Σπέτσες, με μεταφορική ικανότητα 302 επιβατών και 12μελές πλήρωμα. Είναι γαλλικής ναυπήγησης ταχύπλοο του 2002. Εχει μήκος 42,8 μέτρα και πλάτος 10,6 μέτρα και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 36 μίλια/ώρα και υπηρεσιακή 32 μίλια/ώρα.
Ο γιος του Αντώνη Αγαπητού, ο Βασίλης, πρόεδρος της εταιρείας, είναι η τρίτη γενιά της οικογένειας που ενεργοποιείται στην ακτοπλοΐα. Υπάρχει στρατηγική λογική πίσω από την επένδυση στον Αργοσαρωνικό. «Είναι το πιο αδικημένο κομμάτι της ακτοπλοΐας. Με την εξέλιξη των τελευταίων 15 ετών, ο ακτοπλοϊκός στόλος του Αργοσαρωνικού όχι μόνο δεν εξελίχθηκε, αλλά τουναντίον αποδρομολογήθηκαν και όσα καλά πλοία υπήρχαν.
Ολα τα καινούρια και τεχνολογικά προηγμένα πλοία δρομολογήθηκαν στις Κυκλάδες, με αποτέλεσμα το νησιωτικό σύμπλεγμα να γίνει διεθνής προορισμός, ενώ νησιά όπως η Υδρα, οι Σπέτσες και ο Πόρος έμειναν, συγκριτικά, πιο πίσω.
Το περασμένο καλοκαίρι, με την πανδημία παρούσα, αποδείχθηκε από τα στοιχεία ότι πρώτα σε προτίμηση ήταν οι κοντινοί νησιωτικοί προορισμοί, όπως τα τρία αυτά νησιά του Αργοσαρωνικού. Οπότε και αυτό το καλοκαίρι, που είναι πολλά υποσχόμενο για τον ελληνικό τουρισμό, οι κοντινοί προορισμοί θα έχουν την τιμητική τους», επισημαίνουν στελέχη του κλάδου με εμπειρία ετών. Δεν είναι τυχαίο επίσης ότι ο όμιλος Attica επέλεξε τον Αργοσαρωνικό για να δρομολογήσει τρία νεότευκτα καταμαράν από το 2022 αντικαθιστώντας τα γηρασμένα ιπτάμενα δελφίνια. Το συνολικό κόστος της επένδυσης ανέρχεται σε 21 εκατ. ευρώ και θα καλυφθεί από ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό. Η κατασκευή των τριών νέων πλοίων θα ξεκινήσει αμέσως μετά την υπογραφή της δανειακής σύμβασης και η παράδοσή τους αναμένεται εντός του α’ τετραμήνου του 2022.
«Η κίνηση αυτή του ομίλου σηματοδοτεί την ανάγκη ακόμη και μέσα στα δύσκολα να δηλώσουμε “παρών” για την επόμενη μέρα και να ξεφύγουμε από την εσωστρέφεια της κρίσης. Θα είμαστε ο εθνικός πρωταθλητής», εκμυστηρεύτηκαν πηγές του ευρύτερου επιχειρηματικού περιβάλλοντος του ομίλου.
Ο όμιλος Grimaldi, από την πλευρά του, ανακοίνωσε την παραλαβή του «Eco Livorno», που είναι το τρίτο από τα συνολικά 12 οικολογικά 5ης γενιάς πλοία που περιλαμβάνονται στο ναυπηγικό πρόγραμμά του, το οποίο υλοποιείται στα κινεζικά ναυπηγεία Jinling. Είναι τα μεγαλύτερα οχηματαγωγά πλοία ro-ro στη ναυτιλία μικρών αποστάσεων. Αν και με διπλάσια χωρητικότητα από τα υπάρχοντα ro-ro του oμίλου, το «Eco Livorno» καταναλώνει την ίδια ποσότητα καυσίμων με τα πλοία της προηγούμενης σειράς και με σύγχρονη τεχνολογία οι εκπομπές αερίων είναι κατά πολύ μειωμένες. Κατά την παραμονή του στο λιμάνι το πλοίο έχει μηδενικές εκπομπές αερίων CO2 γιατί χρησιμοποιεί ενέργεια από μπαταρίες λιθίου που επαναφορτίζονται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Οι μηχανές του πλοίου είναι κορυφαίας τεχνολογίας, ελεγχόμενες ηλεκτρονικά με συστήματα καθαρισμού των καυσαερίων.
«Κάτι τέτοιο περιμένει κανείς από εταιρείες που έχουν σημαντικό μερίδιο αγοράς σε μεταφορικό έργο, είναι εξωστρεφείς, δεν είναι επικεντρωμένες σε μία μόνο γεωγραφική περιοχή και μπορούν ακόμη και σε δύσκολες οικονομικές συγκυρίες να εξασφαλίζουν, με συνδυασμό ίδιων κεφαλαίων και τραπεζικού δανεισμού, τη χρηματοδότηση ανάλογων επενδυτικών πρωτοβουλιών», επεσήμανε ο κ. Πυθαγόρας Νάγος, ανεξάρτητος σύμβουλος επιχειρήσεων στον ευρύτερο τομέα του τουρισμού, με ειδίκευση στην εκπόνηση και υλοποίηση καινοτόμων στρατηγικών στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών, και συνέχισε:

«Οι όροι-κλειδιά σε αυτές τις νέες επενδύσεις, είτε αυτές αφορούν πλοία ro-ro είτε αμιγώς επιβατικά πλοία, είναι


¦ πράσινη οικονομία,
¦ μείωση περιβαλλοντολογικού αποτυπώματος και σταδιακή μετάβαση σε μια πιο πράσινη οικονομία,
¦ δυνατότητα μηδενικών εκπομπών ρύπων όταν τα πλοία είναι δεμένα στα λιμάνια,
¦ χρήση LNG ή μελλοντικά υδρογόνου ως αξιόπιστων εναλλακτικών λύσεων καυσίμου.
Οι μεγάλοι όμιλοι σε όλη την Ευρώπη επενδύουν εδώ και αρκετά χρόνια σε νέες ναυπηγήσεις υπακούοντας στις επιταγές της αυστηρής νομοθεσίας που αποσκοπεί στη μείωση των θαλάσσιων ρύπων και παράλληλα στην αισθητή βελτίωση στην οικονομική εκμετάλλευση των νέων πλοίων, με ορίζοντα 15ετίας και πλέον».
Για το εάν θα έρθουν στις ελληνικές θάλασσες πλοία όπως αυτά που ναυπηγεί ο όμιλος Grimaldi, ο κ. Νάγος προβλέπει:
«Με δεδομένη τη σημερινή οικονομική πραγματικότητα, η πιθανότητα να δούμε τέτοιες τεχνολογικά προηγμένες ναυπηγήσεις στις γραμμές του Αιγαίου είναι αυτή τη στιγμή μικρή έως ανύπαρκτη. Η λογική λέει ότι πρώτα ίσως δούμε να έρχονται από τη Δυτική Μεσόγειο ή τη Βόρεια Θάλασσα συμβατικά ro-ro και, αφού δοκιμαστούν, να δούμε σταδιακά τη ναυπήγηση νέων μονάδων, βασισμένων σε χαρακτηριστικά που αρμόζουν στο Αιγαίο (μέγεθος λιμανιών, στοιχεία μεταφορικής κίνησης). Κάτι ανάλογο θα πρέπει να αναμένουμε και στην Αδριατική, όπου λογικά μετά το τέλος της πανδημίας θα υπάρξει ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης.
Στο μεταξύ, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται εκεί είναι λογικό τη διάρκεια του 2021 να δρομολογήσουν Ro-Pax πλοία με λιγότερες καμπίνες και ίδιο ή μεγαλύτερο γκαράζ, ώστε να είναι οικονομικά βιώσιμη η εκμετάλλευση των γραμμών της Αδριατικής όσο διαρκεί η κρίση».
ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια